معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از تربیت 3 هزار حافظ قرآن در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 07 July 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی‌نیا بعد از ظهر امروز در نشست با فعالان قرآنی اظهار داشت: اگر خانواده‌ها برنامه‌ریزی دقیقی برای تربیت فرزند داشته باشد و سبک زندگی اسلامی را پیشه کنند و با تقسیم ساعات شبانه‌روز از قرآن بهره ببرند و عزم خانوادگی برای عمل به قرآن در وجود آنان باشد، یقیناً استقبال از کلام وحی و عمل به آن در جامعه گسترش می‌یابد.

معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در زمینه ترتیل خوانی و قرائت جزء استان‌های برتر بوده و از سوی شورای عالی قرآن کشور، استان بوشهر به‌عنوان رتبه برتر شناخته شده است.

وی ویژگی‌های بارز و شخصیتی یک قاری قرآن را فروتنی، داشتن تواضع، صادق بودن و متخلق به اخلاق قرآن بودن عنوان کرد و گفت: یک قاری قرآن باید در پندار و عمل خود بکوشد و از دین و تجمل گرایی و تقلید مبرا باشد.

این مسئول با اشاره به مراسمات ترتیل خوانی قرآن کریم اضافه کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی، این کار یک کار محوری است به‌ویژه که در برخی از محافل بحث تفسیر قرآن هم اضافه شده است همچنین حضور چشمگیر جوانان در این محافل مایه افتخار و مباهات برای استان است.

معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر حضور مردم استان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان در مراسمات قرآنی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: اگر در حوزه‌های دیگر همچون حفظ و تفسیر و بازی‌های قرآنی برای جوانان و نوجوانان و کودکان فراهم شود مطمئناً نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

وی از تربیت 3 هزار حافظ قرآن در استان بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر پیشینه خوبی در زمینه حفظ قرآن دارد و حرکت‌های خوبی نیز شروع شده است به‌ویژه اینکه در دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان بوشهر تعداد سه هزار و 300 حافظ یک جزء و بالاتر را در سال جاری جهت‌دهی کرده است.

معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان داشت: استان بوشهر در زمینه ترتیل‌خوانی و قرائت جزء استان‌های برتر و از سوی شورای عالی قرآن کشور، استان بوشهر به‌عنوان رتبه برتر شناخته شده است؛ امیدواریم که با توسعه و پیشرفت در زمینه‌های آموزشی، علمی، تحقیقاتی و تبلیغی شاهد قدم‌های جدی‌تری در این عرصه باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار