امام جمعه بوشهر:
امام جمعه بوشهر به برخی از ویژگی‌های شهید رئیسعلی دلواری اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های رئیسعلی دلواری می‌توان به پرورش انسان‌های مبارز و استعمار ستیز اشاره کرد و باید این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.
کد خبر: ۷۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 17 August 2015
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست با دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: مردم استان بوشهر در مراحل مختلف تاریخی با ایستادگی و مقاومت خود، خوی استکبارستیزی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر هیچ‌گاه اجازه تجاوز به بیگانگان نداده‌اند، ادامه داد: ولایت‌مداری و استکبارستیزی از مهمترین ویژگی‌های مردم استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر به برخی از ویژگی‌های شهید رئیسعلی دلواری اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های رئیسعلی دلواری می‌توان به پرورش انسان‌های مبارز و استعمار ستیز اشاره کرد و باید این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

وی ادامه داد: در نهضت جنوب که به فرماندهی سردار شهید رئیسعلی دلواری شکل گرفت، ویژگی‌های منحصر به فردی به چشم می‌خورد که می‌توان به ولایت‌مداری، اتحاد، انسجام و تعامل اشاره کرد و این عوامل باعث پیروزی رئیسعلی و یارانش در مقابل استعمار و استکبار شد.

شهدای نهضت جنوب شناسایی و معرفی شوند

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه خواستار آموزش فرهنگ استعمارستیزی شهید رئیسعلی دلواری به نسل جدید شد و تصریح کرد: شهدای مبارزه با استعمارگران و تجاوزگران در نهضت جنوب باید به خوبی شناسایی و معرفی شوند.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری یادواره یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری، بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری کنگره شهید رئیسعلی دلواری باید تشکیل شود تا زمینه برگزاری باشکوه این یادواره فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: پخش برنامه‌های این یادواره نیز از اهمتی بالایی برخوردار است و باید تلاش شود که از شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش شود و در دیگر رسانه‌ها نیز برای پوشش این کنگره تلاش شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به بازسازی مقبره شهید رئیسعلی دلواری در وادی السلام نجف عراق در سال جاری، ادامه داد: مقبره شهید رئیسعلی دلواری نمادی از مقاومت و پایداری و شهادت‌طلبی است
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار