کد خبر: ۷۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 18 August 2015
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دیر با بیان اینکه لاشه یک نهنگ بزرگ به طول ۱۴ متر که پس از برخورد با پروانه کشتی تلف شده بود در ساحل شهرستان دیر توسط صیادان منطقه روئیت  و بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر گزارش داده شد.

به گزارش سایت خلیج فارس؛ عبدالله نجفی در گفتگو با پارس خلیج خاطرنشان کرد: بلافاصله با هماهنگی های لازم با اداره بندر شهرستان دیر با اعزام چندین کارشناس از این دو اداره و همراهی خبرنگاران ،توسط ناجی ۸ به محل مورد نظر که طبق گزارش های واصله در ۴ مایلی روستای جبرانی بود اعزام شدیم و جستجو را در نقطه گزارش شده آغاز نمودیم .

نجفی افزود: از آنجایی که لاشه این نهنگ توسط امواج جابجا شده بود بعد از یکساعت و نیم گشت زنی دریایی و همکاری چندین صیاد منطقه بلاخره در ۴ مایلی روستای جبرانی شهرستان دیر روئیت شد که لاشه این نهنگ توسط ناجی ۸ اداره بندر دیر به ساحل روستای جبرانی هدایت شد که کارشناسان این اداره در حال برسی های تکمیلی این گونه دریایی می باشند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه بر روی لاشه این نهنگ غول پیکر نشان می دهد که از گونه براید می باشد و این نهنگ از نژاد گرمسیری و از گونه‌های نادر بوده و اولین احتمال برای تلف شدن این نهنگ ،برخورد با یک شناور در آب‌های خلیج فارس است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دیر با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته گونه ای از این نهنگ در آبهای  استان بوشهر به طول ۱۳ متر کشف شده بود، افزود: این نهنگ‌ها برای تامین تغذیه خود در فصل زمستان به آبهای گرم مهاجرت می‌کنند چرا که سواحل خلیج فارس در مسیر مهاجرت این نهنگ‌ها نیست و گونه‌هایی هستند که برای تغذیه خود به خلیج فارس می‌آیند.

نجفی در پایان اظهار داشت: حضور لاشه این نهنگ  در سواحل دیر هر چند برای دوست داران طبیعت دردناک می باشد اما نشانه سلامت زیستگاه می باشد که در این شرایط با توجه به سلامت زیستگاه  وظیفه همه بهره برداران دریایی در حفظ و نگهداری از انفال الهی خطیر و تاثیر گزار می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار