مدیرعامل منطقه ویژه پارس مطرح کرد
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پارس جنوبی بزرگ‌ترین منطقه تخصصی صنایع نفت و گاز جهان است.
کد خبر: ۸۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱ 23 August 2015
مهدی یوسفی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران به ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و اظهار داشت: این میدان گازی بین کشورهای ایران و قطر مشترک است.

وی با بیان اینکه هشت درصد از ذخایر گازی کشف شده جهان و 50 درصد از ذخایر گاز ایران در میدان پارس جنوبی قرار دارد، اضافه کرد: پارس جنوبی بزرگ‌ترین منطقه تخصصی صنایع نفت و گاز جهان است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به مساحت 9 هزار و 700 کیلومتر مربعی میدان گازی پارس جنوبی، ادامه داد: شش هزار کیلومتر مربع در آب‌های کشور قطر و سه هزار و 700 کیلومتر مربع نیز در آب‌های ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه 28 فاز گازی برای بهره‌برداری از ذخایر پارس جنوبی طراحی شده است خاطرنشان کرد: 10 فاز این منطقه تا سال 92 به بهره‌برداری رسیده بود و در سال گذشته نیز فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز این میدان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

یوسفی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته، فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نیز در آخرین مراحل تکمیل قرار گرفته است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به افزایش بیش از 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته میزان تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی 35 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ساخت 30 مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: تاکنون 12 مجتمع در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

یوسفی به نقش بسیار مهم پتروشیمی‌ها در جلوگیری از خام‌فروشی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر لزوم فاصله گرفتن از خام‌فروشی تاکید ویژه‌ای دارند و ما نیز در همین مسیر حرکت خواهیم کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار