امام جمعه بوشهر گفت: طرح ثبت تمامی اراضی استان بوشهر باید هرچه زودتر اجرایی شود تا از زمین خواری‌ دربرخی نقاط این استان جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 25 August 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهرامروز در نشست با رئیس ثبت اسناد و املاک کشور دربوشهرضمن تبریک میلاد ثامن الائمه امام رضا (ع)، اظهارداشت:  یکی از کارهای مهم در فقه اسلامی، عرصه حقوق ثبت است به همین خاطر در آخرین آیه‌ سوره بقره این معنا وجود دارد و در روایات فقه حقوقی اسلامی نیز به شدت روی این مسئله تاکید شده است.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک نقش مهمی در جامعه دارد تصریح کرد: حوزه ثبت اسناد واملاک چون دارای گستردگی بیشتری نسبت به ثبت احوال است و حوزه امور اقتصادی است و تغییرات و تبدیلات زیادی در آن صورت می‌گیرد، کار بسیار مهمی است.

صفایی بوشهری تعیین تکلیف تمامی اراضی موجود در کشور را یک ضرورت دانست و افزود: نباید در کشور شاهد ادعای ناحق افرادی در این زمینه باشیم و بعد از آن برای رفع این ادعا اقدام کرد بلکه قبل از آنکه ادعای ناحقی صورت گیرد، باید اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر تصریح کرد: باید خود نظام مشخص کند که مالک زمین‌های موجود در کشور چه کسی است که کسی نتواند به ناحق نسبت به این اراضی ادعای مالکیت کند.

وی با بیان اینکه طرح ثبت تمامی اراضی کشور که سازمان ثبت اسناد و املاک در حال انجام آن است، کار بسیار مهمی است گفت: اگر این کار به درستی انجام گیرد کار بزرگی در کشور صورت گرفته است.

صفایی بوشهری تاکیدکرد: استان بوشهر، استانی است که زمین‌های آن بیش از استان‌های دیگر ارزش پیدا کرده لذا انگیزه برای تملک غیرقانونی اراضی آن بیشتر می‌شود به همین سبب استان بوشهر باید در اولویت این معنا قرار گیرد که به شدت و به سرعت این زمین‌ها مشخص، اسناد آن صادر و از زمین خواری پیشگیری شود و این نیازمند یک کار جمعی از سوی نهادهای مرتبط است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: این کار باید هر چه زودتر در استان بوشهر انجام گیرد چون پروژه‌های بزرگی در استان مانند مناطق آزاد در دست اقدام است و از زمین خواری‌های غیرقانونی جلوگیری کرد.

وی افزود: اراضی برخی از مناطق استان مانند آبپخش و خارگ دارای مشکل سند است و این سبب ایجاد مشکلات گوناگون برای مردم این مناطق شده که لازم است این مشکل نیز حل شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار