امام‌جمعه بوشهر تاکید کرد
امام‌جمعه بوشهر بر ضرورت تسریع در ثبت اراضی استان بوشهر با هدف جلوگیری از زمین‌خواری تأکید کرد.
کد خبر: ۸۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 25 August 2015
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار با معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور اظهار داشت: یکی از کارهای مهم در فقه اسلامی، عرصه حقوق ثبت است، به همین خاطر در آخرین آیه‌ سوره بقره این معنا وجود دارد و در روایات فقه حقوقی اسلامی نیز به‌شدت بر روی این مسئله تأکید شده است. 

وی افزود: حوزه ثبت‌اسناد چون دارای گستردگی بیشتری نسبت به ثبت‌احوال است و حوزه امور اقتصادی است و تغییرات و تبادلات زیادی در آن صورت می‌گیرد، کار بسیار مهمی است.

صفایی بوشهری تعیین تکلیف تمامی اراضی موجود در کشور را یک ضرورت دانست و بیان کرد: نباید در کشور شاهد ادعای ناحق افرادی در این زمینه باشیم و بعد از آن در جهت رفع این ادعا اقدام شود، بلکه قبل از آنکه ادعای ناحقی صورت گیرد، باید اقدام کرد.

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: باید خود نظام مشخص کند که مالک زمین‌های موجود در کشور چه کسی است که کسی نتواند به‌ ناحق نسبت به این اراضی ادعای مالکیت کند.

وی افزود: طرح ثبت تمام اراضی کشور که سازمان ثبت اسناد و املاک در حال انجام آن است، کار بسیار مهمی است و اگر این کار به‌درستی انجام گیرد، کار بزرگی در کشور صورت گرفته است.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر، استانی است که زمین‌های آن بیش از استان‌های دیگر ارزش پیدا کرده، لذا انگیزه برای تملک غیرقانونی اراضی آن بیشتر می‌شود، به همین دلیل استان بوشهر باید در اولویت این معنا قرار گیرد که به‌شدت و به‌سرعت این زمین‌ها مشخص، اسناد آن صادر و از زمین‌خواری پیشگیری شود و این نیازمند یک کار جمعی از سوی نهادهای مرتبط است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر بیان داشت: این کار باید هر چه زودتر در استان بوشهر انجام شود، چون پروژه‌های بزرگی در استان مانند مناطق آزاد در دست اقدام است و از زمین‌خواری‌های غیرقانونی جلوگیری می‌شود.

وی افزود:  اراضی برخی از مناطق استان مانند آبپخش و خارگ دارای مشکل سند است و این باعث ایجاد مشکلات گوناگون برای مردم این مناطق شده که لازم است این مشکل نیز حل شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار