امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های مهمی در اقتصاد کشور فراهم است برای جلوگیری از بحران‌های اقتصادی نیاز است نقشه جامع اقتصادی کشور ترسیم شود.
کد خبر: ۸۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 28 August 2015
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه اقتصاد هر کشور دارای ساختار ویژه و مهمی است اظهار داشت: عرصه اقتصاد در شرایط کنونی جهان نقش مهم، حساس و تعیین کننده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به اقتصاد و زیرساخت‌های آنان تاکید دارند تصریح کرد: به سبب اهمیت اقتصاد و جایگاه مهم آن در کشور، رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال بیشتر در حوزه اقتصاد نام‌گذاری می‌کنند چون مسئله عمده نظام درحوزه اقتصاد است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر طراحی اقتصاد دانش بنیان با مدیریت کارآمد گفت: اگر درحوزه اقتصادی نسبت به مدیریت کارآمد بی توجهی شود نظام اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علم و فناوری و اجتماعی دچار چالش می‌شود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: حوزه اقتصاد هم درعرصه توسعه، پیشرفت و تولید و هم در عرصه اقتدار اقتصادی مهم و تاثیرگذاراست.

صفایی بوشهری، با تاکید برتوجه به اقتصادمقاومتی بیان کرد: جهان سلطه با هدف قرار دادن اقتصاد کشورها تحریم‌های گوناگون ارائه می‌کند که شاخص‌های مقاومت در تهاجم اقتصادی دشمنان توجه به اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی آن تاکید دارند.

وی، با تاکید بر تاوجه به اقتصاد با برنامه و منسجم افزود: تاکنون در کشور اقتصاد با برنامه اجرایی نشده است که می‌طلبد با یک برنامه مدون و ترسیم نقشه جامع  اقتصادی، به این مهم دست یابیم.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر تاکید کرد: نقشه جامع اقتصادی باید با نگاه ملی و بین‌المللی براساس مدیریت دانش بنیان طراحی و ترسیم شود تا در مقابل تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان مقاوم و مستحکم باشیم.

صفایی بوشهری، ایجاد گفتمان اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایجاد گفتمان اقتصادی سبب می‌شود که همه نقش خود را در ارائه نظریات و پیشنهادات اقتصادی ارائه دهند.

وی، یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را ساحل دانست و با تاکید برتوجه به اقتصاد کرانه‌ای افزود: با وجود سواحل مهم و منحصر به فرد در استان بوشهر ولی از این فضا برای اقتصاد تاکنون برنامه‌ریزی مدونی صورت نگرفته است که باید درحوزه اقتصاد کرانه‌ای برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به اجرایی شدن حمل و نقل ریلی در استان بوشهر بیان کرد: توسعه و پیشرفت اقتصادی با حمل و نقل ریلی تکمیل می‌شود که لازم است این مهم مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر تحول در نظام بانکداری افزود: در حوزه بانکداری نیاز به تحول داریم چراکه  یکی از عوامل ازدیاد پرونده‌های قضایی در محاکم، وجود مشکلات از جمله مطالبات معوق در نظام بانکی است.

صفایی بوشهری حوزه اقتصاد را هم در عرصه توسعه جغرافیا و هم در عرصه استقلال ملی حائز اهمیت خواند و افزود: به همین سبب است که بدخواهان بین المللی با حربه اقتصادی وارد می‌شوند؛ بر همین مبنا باید اقتصاد کشور شاخص‌های مقاومتی و ملزومات توسعه و پیشرفت را دارا باشد.

وی، اتکا به اقتصاد داخلی و ارتباط با حوزه‌های پیرامونی در مسیر با ثبات اقتصادی را لازمه یک اقتصاد درون زا دانست و تصریح کرد: اگر اقتصاد برنامه ریزی شده مدنظر باشد تحریم‌های بین المللی مانعی در پیشرفت کشور ایجاد نمی‌کند لذا لازم است اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان رایج تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در مورد دلایل وجود مطالبات معوق فراوان در استان بوشهر گفت: بخش از معوقات ناشی از عدم انسجام توازن اقتصادی و برخی نیز به سبب عدم مدیریت قضایی بانک‌ها در گرفتن ضمانت‌های لازم از تسهیلات گیرندگان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار