بخشدار آبپخش تاکید کرد
بخشدار آبپخش گفت: نخل و خرما سند توسعه آبپخش است و باید از این ظرفیت برای اعتلای همه جانبه آبپخش استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 01 September 2015

علی مردانلو عصر امروز در نشست مسئولان آبپخش اظهار داشت: اعتلای آبپخش هدف مهمی است که به آن توجه داریم و این مهم جز با مدیریت منابع و استفاده صحیح از همه ظرفیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: وجود نخلستان‌های انبوه از ظرفیت‌های مهمی است که آبپخش و دشتستان برای توسعه در اختیار دارند و باید از ابعاد مختلف اقتصادی این پتانسیل برای اعتلای آبپخش و شهرستان استفاده کنیم.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: اقتصاد کشاورزی و اقتصاد خرما را نباید محدود به درآمد حاصل از فروش تولیدات و محصولات کشاورزی کنیم و با بهره‌گیری ازنظر کارشناسان باید از تمامی ظرفیت‌های پیرامونی صنعت کشاورزی برای توسعه شهرستان بهره بریم.

مردانلو بیان داشت: توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و هم‌چنین استفاده از ظرفیت توریسم صنعتی و کشاورزی از مواردی است که در برهه کنونی باید با جدیت به آن توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز گردشگری به‌عنوان یکی از اقتصادهای مهم جهانی مطرح است و اتکا به این صنعت می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی شهرستان دشتستان را هموار کند.

این مسئول ابراز داشت: استفاده از جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های کشاورزی و جاذبه‌های باستانی دشتستان از رویکردهایی است که در نقاط مختلف شهرستان باید به آن توجه شود.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: برگزاری جشنواره ملی نخل و خرما در آبپخش از دستاوردهای ارزشمندی است که باید برای توسعه صنعت گردشگری شهرستان از آن استفاده کنیم.

مردانلو گفت: به اذعان بسیاری از کارشناسان صنعت گردشگری وجود نخلستان‌های انبوه در شهرستان دشتستان و آبپخش یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی را در این منطقه به‌وجود آورده که تاکنون از آن استفاده صحیح نشده است.

وی افزود: جشنواره ملی نخل و خرما با رویکرد گردشگری که امسال برای نخستین بار شاهد برگزاری آن هستیم را باید نقطه پرتاب توسعه صنعت گردشگری دشتستان بدانیم و از این به بعد با جدیتی بیشتر به این موضوع توجه داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار