امام جمعه دیر:
امام جمعه دیر گفت: اجرای این طرح باعث شده است که پرداختی از طرف مردم در بیمارستان‌های دولتی کاهش یابد و به فرموده مقام معظم رهبری به سمتی پیش برویم که اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد بیش از مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد.
کد خبر: ۸۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 02 September 2015
حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امشب در نشست شورای سلامت شهرستان دیر با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث رضایت مراجع تقلید و مردم شده است، گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت برکات خوبی داشته است و هم مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با مسئولین داشته‌اند اعلام رضایت و تشکر کرده‌اند و هم توده مردم از اجرای این طرح رضایت دارند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح باعث شده است که پرداختی از طرف مردم در بیمارستان‌های دولتی کاهش یابد و به فرموده مقام معظم رهبری به سمتی پیش برویم که اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد بیش از مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد.

حسینی به اجرای طرح استانی قلب سالم نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به وجود فاکتورهایی از قبیل کم‌تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف غذاهای چرب و روغن جامد که می‌تواند در ایجاد بیماری‌های قلبی‌ عروقی موثر باشد اجرای طرح قلب سالم کمک شایانی به شناسایی افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرح قلب سالم، طرح بسیار ارزشمندی است و ما به سهم خود قول می‌دهیم مبلغ و مروج این طرح باشیم.

امام جمعه بندر دیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات حوزه سلامت را رفع کند تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید به حوزه سلامت کمک کنند و بخشی از مشکلات مربوط به زندگی مردم را کم کنند.

وی حفظ آرامش را در سلامت قلب موثر دانست و تصریح کرد: حفظ آرامش باعث سلامت قلب می‌شود و آن بخش از آن که مربوط به ما است با بیان مسائل دینی و اعتقادی این آرامش را در جامعه ایجاد می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر نیز در این نشست گفت: جامعه به سمت راحت‌طلبی و کم‌تحرکی پیش می‌رود و بیماری‌های غیرواگیر قلبی و عروقی افزایش چشمگیری نسبت به بیماری‌های واگیردار داشته است و هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل می‌کند که با آموزش‌های ساده پیشگیرانه می‌توان از آن جلوگیری کرد.

عادل مقدس استان بوشهر را جزء کم‌تحرک‌ترین استان‌های کشور و دارای رتبه اول مصرف دخانیات خواند و افزود: طرح قلب سالم  در زمینه شناسایی افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی از 22 مردادماه شروع شده است و افراد 30 سال به بالا را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه تخصصی هلال احمر دیر اظهار داشت: متخصص زنان و زایمان نیز در آبان‌ماه به دیگر تخصص‌های این درمانگاه اضافه خواهد شد.

مقدس یکی از مزایای طرح تحول سلامت را افزایش زایمان طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این طرح با کاهش 10 درصدی زایمان سزارین مواجه شده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از ارائه خدمات به حاشیه‌نشینان شهرهای شهرستان دیر خبر داد و افزود: 321 نفر حاشیه‌نشین شهری شناسایی شده‌اند که برای ارائه خدمات بیشتر، این عزیزان از مزایای کارشناس تغذیه و روانشناس نیز استفاده خواهند برد.

وی تصریح کرد: در سال 94 داروهای مکمل برای گروههای هدف با اعتبار 661 میلیون ریال تأمین شده و در تمامی داروخانه‌ها و شبکه‌های بهداشت شهرستان توزیع می‌شود و از این نظر مشکلی نداریم.

عادل مقدس با بیان اینکه افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌هاست، افزود: در این زمینه تجهیز پانسیون پزشکان صورت گرفته و محل اسکان این پزشکان به ساختمانی که خیرین اهدا کره‌اند منتقل شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار