امام جمعه بوشهر گفت: برای شکوفا شدن اقتصاد بر مبنای روش‌های دانش‌بنیان و اتکا به ظرفیت داخلی ستاد اقتصادی مقاومتی تشکیل شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 04 September 2015
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه مفاد و مصلحت "برجام" مذاکرات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی بررسی شود اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای درنگاه جهان سلطه مذاکراتی برای کنترل ایران، توقف ایران، اضمحلال دانش هسته‌ای و زمینه سازی نفوذ در هندسه و جغرافیای نظام ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه درایران از آغاز تاکنون تمام دست اندرکاران مذاکرات هسته‌ای کوشش و زحمت کشیده‌اند تصریح کرد: نگاه مشخص دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا به مذاکرات هسته‌ای کنترل و مهار ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر هوشیاری مسئولان برای دچار نشدن در دسیسه دشمن در مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: همه نخبگان و نمایندگان مجلس شورای باید کارشناسانه و دقیق به تمام اموری که به مصلحت نظام است با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی  مفاد مذاکرات هسته‌ای را بررسی کنند و آن موضوعی که به نفع نظام است تایید و مفادی که به ضرر نظام است لغو کنند.

صفایی بوشهری، با اشاره به اینکه تمام جهان به دانش هسته‌ای مجهز هستند افزود: با توجه به قدرت بالای انرژی و دانش هسته‌ای درتمام علوم و فنونَ، تمام کشورها و ایران اسلامی برای استفاده صلح آمیز به این دانش مجهز هستند.

وی با بیان اینکه دانش هسته‌ای ایران برمبنای فقه دینی وحکومتی مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: این دانش در کشور به سبب برچیدن شدن تحریم‌ها برداشته نمی‌شود و ایران اسلامی هیچ امتیازی به دشمن برای رفع تحریم‌ها نمی‌دهد بلکه آنان باید به ایران امتیاز دهند.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه کاهش غنی سازی اورانیوم از 20 درصد به  3.5 درصد از اهداف دشمنان است بیان کرد: غرب با این اهداف ضمن کاهش غنی سازی اورانیوم قصد دارد با بهانه رفع تحریم‌ها فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران را متوقف کند البته تحریم‌ها هم لغو نمی‌شود بلکه درچارچوب خاص حفظ می‌شود و تحریم‌های دیگر هم باقی می‌ماند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، باتاکید بر نظارت دقیق نمایندگان مجلس شورای از مفاد مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مفاد این مذاکرات باید در مجلس بررسی و تصمیم‌گیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه آمریکا با اسحله مذاکره به ایران فشار می‌آورد گفت: نگاه آمریکا به مذاکره اعمال فشار به ایران است چراکه فشار گاهی با اسحله، گاهی با جنگ نرم و گاهی هم با مذاکره است که این‌بار با اسلحه مذاکره به ایران فشار می‌آورند.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه آمریکا تصور می‌کند همه جهان باید در تایید وی باشد بیان کرد: ما انقلاب کرده‌ایم برای آزادی، استقلال و حاکمیت اسلام و ایران اسلامی هیچگاه سر تعظیم درمقابل سطله جویان و جنایتکاران فرود نمی‌آورد.

وی، با تاکید بر توجه به اعمال مدیریت اقتصاد در داخل کشور گفت: اگر توانستیم مدیریت اقتصاد در داخل کشور اعمال کنیم تحریم‌ها اثری ندارد.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه نباید کشورهای غربی برای ما تعیین تکلیف کنند خاطرنشان کرد: آنها به ما نیاز دارند نباید آنها برای ما تعیین تکلیف کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه مرگ برآمریکا و مرگ بر انگلیس نشانه بصیرت و شجاعت ملت ایران است افزود: شخص سیاسی آمریکا که این شعار را نفی می‌کند درک صحیحی در سیاست ندارد و همانگونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ایران با آمریکا هیچگاه راه دوستی برقرار نمی‌کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه وجود آمریکا وانگلیس نشان از جنایت و خیانت است خاطرنشان کرد: زمانی که مسئولان از ارزش‌ها، آرمان‌ها، راه شهدا، ولایت‌مداری و راه امام راحل دور شدند در خط آمریکا قرار گرفته‌اند و جهان سطله این زمان به اهداف خود می‌رسد.

وی با اشاره به توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور و اجرایی شدن این سیاست تاکید کرد: برای شکوفا شدن اقتصاد بر مبنای روش‌های دانش‌بنیان و اتکا به ظرفیت داخلی ستاد اقتصادی مقاومتی تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به جایگاه شورای نگهبان افزود شورای نگهبان سبب حفظ اسلامیت نظام اسلامی می‌شود چرا که تمامی قوانین آن منطبق با دستورات دین و شرع می‌شود و تضعیف این نهاد تضعیف نظام اسلامی ایران است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان استصوابی است بیان کرد: نظارت شورای نگهبان حاکمیتی است و بسیار مهم است چراکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی شورای نگهبان را معیار و میزان می‌دانند و تضعیف آنرا خلاف شرع و قانون اعلام کرده‌اند.

وی با قدردانی از مجلس خبرگان رهبری و سخنان مهم و مفید و موضع هوشمندانه رئیس مجلس خبرگان رهبری به روز 13 شهریور روز تعاون پرداخت و خاطر نشان کرد: تعاون یکی ازبهترین حرکت‌های اقتصادی جمعی است که رشد و شکوفایی در جغرافیای خود دارد.

امام جمعه بوشهربا تاکید بر توجه به  رشد و فعالیت‌های تعاونی بر اساس سیاست‌های دانش بنیان گفت: تاکنون درکشور به بخش تعاون در مسیر دانش بنیان توجهی نشده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مسئولان استان بوشهر برای جوانان در حوزه تعاون تدبیر کنند بیان کرد: مسئولان استان بوشهر تدبیر کنند که برای جوانانی که آماده حضور در فعالیت‌‎های اقتصادی هستند تعاونی‌های مختلف تشکیل دهند و دراین راستا ضمن ارائه مشاوره، تسهیلات لازم دراختیار آنان قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنگره یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری گفت: شهید رئیسعلی دلواری نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان اثرگذار بوده است و این سردار بزرگ جنوب به همگان آموخت که هیچگاه نباید برای دشمن فرش قرمز پهن کرد.

وی، تاکید کرد: شهید رئیسعلی دلواری به مردم آموخت باید در مقابل دشمن با بصیرت، مبارز و شجاع بود و دردفاع از کشور بر مبنای فقه حکومتی باید در مقابل دشمن ایستاد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار