امام جمعه بوشهر:
امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان استان بوشهر باید با ایجاد اشتغال مولد و پایدار، تسهیلات اعتباری و امکانات مهار افزایی، فضای ازدواج آسان برای جوانان را فراهم کنند.
کد خبر: ۹۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 12 September 2015
 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه حلم و بردباری از نشانه‌های افراد با ایمان است اظهار داشت: افراد حلیم و بردبار دارای عقلی قوی، دانش بالا، شخصیتی برتر، تدبیر موفق و روحیه بالا هستند که این ویژگی‌ها در افراد مومن یافت می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهربا بیان اینکه حوادث تاریخی از جمله حوادث انقلاب اسلامی نباید فراموش شود تصریح کرد: 17 شهریور، شهادت رجایی باهنر، وقایع گوناگون دیگر از جمله 12 شهریور ماه سالروزشهادت رئیسعلی دلواری که درخود آموزه دارد نباید فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علت اصلی دشمنی وکینه توزی آمریکا با انقلاب اسلامی پایان یافتن منافعش در ایران است بیان کرد: آمریکا قبل از انقلاب درایران دارای منافع گوناگونی بود که هرگاه می‌خواست در فضاهای گوناگون از آن بهره‌برداری می‌کرد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بساط آمریکا در ایران را بر هم پیچید گفت: انقلاب اسلامی سبب ضرر آمریکا در تامین منافعش در ایران شد و اکنون به دنبال این است که ایران به مانند قبل از انقلاب برگردد.

وی با بیان اینکه آمریکا بدنبال این است که ایران را به موقعیت وابستگی برگرداند گفت: آمریکا درصدد است که بر ایران مانند قبل انقلاب تسلط یابد و تمام برنامه‌هایش این است که ایران اسلامی را به ایرانی وابسته به آمریکا تبدیل کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه امام راحل صفت شیطان بزرگ به آمریکا داده بودند تصریح کرد: مهر شیطان بزرگ بر پیشانی آمریکا باید بماند ولی تفاوتی که ابلیس با آمریکا دارد این است که ابلیس تنها وسوسه می‌کند ولی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ وسوسه، دسیسه و اجرا می‌کند.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه لاابالی کردن جوانان از اهداف آمریکا است خاطرنشان کرد: آمریکا بدنبال این است که جوانان را با برنامه‌های مختلف در فضاهای مجازی بی هویت و لاابالی کند و هویت دینی و ملی از آنها بگیرد.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر تدوین جهاد و دفاع مقدس فرهنگی افزود: مسئولان وظیفه دارند در مقابل تهاجم گسترده فرهنگی، دفاع مقدس فرهنگی اجرا  ومدریت کنند ولی متاسفانه توفیقی تاکنون دراین زمینه از سوی مدیران فرهنگی مشاهده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تاکید کرد: جهاد فرهنگی و دفاع مقدس فرهنگی با برنامه‌ریزی مدون بر اساس آموزه‌های اسلام با روح جهادی باید تشکیل شود.

وی، با بیان اینکه جوانان حزب‌الهی در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی شورآفرینی کردند گفت: جوانان حزب‌الهی این انقلاب را نگه داشته‌اند و آمریکا این جوانان را مورد هدف قرار داده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه نیروهای حزب‌الهی در عرصه‌های انقلاب حضوری فعال دارد تاکید کرد: اگر کوچکترین تعرضی به این نظام شود همین جوانان حزب‌الهی وارد میدان می‌شوند و مشت محکمی بر دهان آمریکا می‌کوبند.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه حزب‌الله ینی کسانی که بر مبنای دین، آموزه‌های مکتب علی(ع) و در مسیر آرمان‌های انقلاب گام بر می‌دارند بیان کرد: نیروهای حزب‌الهی در مسیر ارزش‌های الهی، انقلاب، امام راحل و در مدار اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.

وی، باتبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) بر توجه به ازدواج با فرهنگ دینی تاکید کرد و افزود: مسئولان استان بوشهر باید با ایجاد اشتغال مولد و پایدار، تسهیلات اعتباری و امکانات مهار افزایی، فضای ازدواج آسان برای جوانان فراهم کنند.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله برخی کشورهای عربی به کشور مسلمان یمن بیان کرد: مردم کشور یمن مسلمان هستند و هیچگاه آزاری به کشورهای همسایه نرسانده‌اند و اکنون خواهان  تشکیل کشوری مستقل سیاسی اسلامی هستند.

صفایی بوشهری با اشاره به جنایات کشورعربستان در کشور یمن گفت: کشور عربستان از راه حمله هوایی و برخی از کشورهای عربی نیز از راه زمینی به مردم مسلمان این کشور حمله می‌کنند و آنان را به خاک و خون می‌کشانند.

وی با بیان اینکه همه کشورهای مسلمان باید تمام ترکش‌های خود در نابودی اسرائیل غاصب به کار بگیرند، گفت: این کشورها بجای حمله به کشور هم مسلمانی خود با اتحاد هم به رژیم غاصبی که سال‌ها است مردم مسلمان فلسطین را به خاک و خون می‌کشند حمله  کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: حمله کشورهای عربی به کشور یمن اوج ارتجاعی، وابستگی و جنایتکاری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار