مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: طی 10 ساله اخیر بیش از 8 میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جمع‌آوری‌شده که در 2 بخش فقرزدایی و کمک‌ به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 13 September 2015
 احمد لطفی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به طرح جمع‌آوری زکات خرما در استان بوشهر اظهار کرد: زکات از فرایض واجب الهی است که در دین اسلام پرداخت زکات برای کسانی که متمکن هستند، واجب است.

وی بیان کرد: در سال 83 با حکم مقام معظم رهبری شورای زکات در سطح کشور و استان بوشهر تشکیل شد، اما از سال 83 تا 89 باوجود تشکیل شورای زکات کشور، توفیقات چندانی نداشتیم، ولی از سال 89 تا پایان سال 93 با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی، به نتایج قابل قبولی رسیدیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر اضافه کرد: در سال 83 میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان 5 میلیون تومان، سال 89 نیز 500 میلیون تومان بود که این ارقام در پایان سال 93 به بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

لطفی اضافه کرد: در 10 ساله اخیر بیش از 8 میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جمع‌آوری‌شده که در 2 بخش فقرزدایی و کمک‌ به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه اجرای طرح‌های فقرزدایی، زکات جمع‌آوری‌شده به امور کمک به بیماران، ساخت مسکن، خرید جهیزیه و کمک به هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: همچنین بخشی از زکات جمع‌آوری‌شده نیز به ساخت پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که خود مردم درخواست داشتند که می‌توان به مسجد، حسینیه، خانه عالم، جاده بین مزارع، کتابخانه و... اشاره کرد.

لطفی افزود: از ابتدای تشکیل شورای زکات استان بوشهر تا پایان سال 93، 272 پروژه عام‌المنفعه از محل جمع‌آوری زکات انجام‌شده است، در استان بوشهر شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم، دشتی ظرفیت جمع‌آوری زکات دارند و با توجه به اینکه اکنون در فصل برداشت خرما هستیم، اصحاب رسانه می‌توانند فعالیت‌های زکات را به‌خوبی منعکس کنند.

وی اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی امر زکات، 2 برنامه مهم در هفته جاری برگزار می‌شود، برنامه نخست برگزاری جلسه شکرگزاری خرما عصر روز سه‌شنبه در شهر آبپخش است و برنامه دیگر نیز نشست شورای زکات با حضور مسئولان استانی، ضمن اینکه در هر دو برنامه رئیس شورای زکات کشور نیز حضور خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: در سال‌های گذشته 70 درصد منابع زکات به پروژه‌های عام‌المنفعه و 30 درصد پروژه‌ها نیز به فقرزدایی اختصاص می‌یافت، اما امسال بنا داریم 60 درصد درآمد زکات را به طرح فقرزدایی و 40 درصد را به پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص دهیم.

لطفی بابیان اینکه 89 مسجد از محل درآمد زکات در استان ساخته‌ شده است، اظهار داشت: همکاری و تعامل خوبی بین کمیته امداد و استانداری بوشهر در امر جمع‌آوری زکات وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای انجام بهتر این فریضه کمک گرفت.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در استان بوشهر جمع‌آوری شود، گفت: با توجه به پرداخت زکات فطره، 350 میلیون تومان نیز از محل زکات فطره درآمد جذب شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار