صبح دیروز جلسه ای برای رفع مسایل و مشکلات زیست محیطی عسلویه با حضور دکتر دلشب مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، دکتر جلاوندی مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر سروش مدیر کل دفتر آب و خاک و مهندس رجبی مدیر کل دفتر هوا و اقلیم سازمان محیط زیست در دفتر مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل گردید.
کد خبر: ۹۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 14 September 2015
به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این نشست مهندس یوسفی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن خوشامدگویی به مهمانان و حاضرین به ارائه گزارشی از وضعیت تولید و توسعه صنعتی منطقه پرداخت و از عزم جدی آن سازمان جهت رفع معضلات زیست محیطی عسلویه در قالب ایجاد یکپارچگی در مدیریت یکپارچه منطقه صحبت کرد و همچنین به ایجاد کمیته راهبردی محیط زیست منطقه ویژه اشاره کرد که در آینده نزدیک می تواند بسیاری از مسائل کلان منطقه را  به سرانجام برساند.

در این جلسه دکتر جلاوندی مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست نیز بیان کرد: ملاحظات زیست محیطی از اولویت های دولت بوده و در کنار توسعه صنعت نفت می بایست اولویت های زیست محیطی مورد توجه جدی قرار گیرد؛ در این رابطه تفاهم نامه ای فی مابین وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست جهت بررسی بیشتر مسائل و ارائه برنامه ای اجرایی تنظیم گردیده که در آینده ای نزدیک مبادله خواهد گردید.

وی افزود: در این تفاهم نامه بحث حذف فلرها، حل و فصل مجوزهای صادره، حل و فصل پسماندهای ویژه و تعاملات حداکثری فی مابین گنجانده شده است.

در ادامه دکتر سروش رئیس دفتر آب و خاک سازمان بر لزوم مدیریت پسماندهای عادی و ویژه و همچنین مدیریت فاضلابهای صنعتی در شهرستان عسلویه تاکید و به آلودگی های به وجود آمده در دریا در ماه های اخیر اشاره کرد.

سپس دکتر حسین دلشب مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به ارائه عملکرد اداره کل پرداخت  و به پیگیری کلیه مسائل زیست محیطی منطقه اشاره کرد.

در ادامه دلشب به لزوم تسریع در مدیریت آلاینده های زیست محیطی، ایجاد مرکز پایش های زیست محیطی، عدم راه اندازی واحدهای صنعتی بدون زیر ساخت های زیست محیطی و عدم استفاده از طراحی های تکراری تاکید کرد.

در پایان این نشست مقرر گردید سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ظرف مدت یک ماه نسبت به انتخاب مشاور جهت مکان یابی مرکز دفن پسماندهای ویژه در سطح منطقه ویژه اقدام نموده و گزارش نهایی آن را حداکثر ظرف مدت سه ماه به سازمان محیط زیست تحویل نماید.

همچنین سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واگذاری زمین به طرح هایی را که مشمول انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی هستند منوط به اخذ مجوز از دفتر ارزیابی سازمان نماید.

ضمناً مطالعات ارزیابی راهبردی محیط زیستی با تاکید بر اثرات تجمعی در محدوده پارس 3  تهیه و به تایید سازمان محیط زیست برسد و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به راه اندازی هسته محیط زیستی و مرکز پایش متمرکز محیط زیست در منطقه ویژه ظرف مدت شش ماه با نظارت اداره کل محیط زیست استان بوشهر اقدام نماید و نتیجه را به سازمان محیط زیست کشور منعکس نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار