ظهر امروز در همایش معنوی ویژه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) 30 زوج اهل شهرستان دشتی که مهریه آنها 14 سکه بود، تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 16 September 2015
تابناک بوشهر: این همایش معنوی که در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان صورت گرفت به‌منظور الگوگیری سایر جوانان از زوج‌های جوان که مهریه آنها 14 سکه تعیین‌ شده است، برگزار شد.

 در این همایش از طرف فرمانداری دشتی به سه نفر، کمیته امداد به سه نفر، بهزیستی به سه نفر، جمعیت هلال‌احمر به دو نفر، شهرداری به سه نفر و حوزه علمیه خواهران و خیرین نیز به 15 نفر هدایایی اهدا شد.

در این همایش معنوی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: هدف از برگزاری جشن پیوند آسمانی الگوسازی و فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان در بین جامعه اسلامی است.

حجت اسلام سعید توکلیان افزود: ازدواج حضرت علی (ع) و بی‌بی فاطمه زهرا (س) بی‌نظیرترین ازدواج تاریخ اسلام است.

وی ادامه داد: یکی از شرط‌های اساسی در بحث ازدواج، هم‌کفو بودن است حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) هم‌کفو بودند و حضرت علی نیز هم‌شأن با بی بی فاطمه زهرا (س) بود.

توکلیان ضمن تقدیر از امام‌جمعه خورموج رئیس ستاد ساماندهی امورات فرهنگی و مذهبی شهرستان و اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی دشتی در برگزاری این آیین معنوی گفت: عمدتاً سکان‌دار امورات فرهنگی در شهرستان امام‌جمعه هستند که تمام امورات فرهنگی را به جد پیگیری و رصد می‌کنند و با دغدغه‌ای که نسبت به امورات فرهنگی دارند، از ستاد ساماندهی می‌خواهیم که بهترین برنامه‌ها را برای مردم شریف، ولایتمدار و عالم‌پرور شهرستان دشتی رقم بزنند و این مطالبه عمومی امام‌جمعه در همه برنامه‌های فرهنگی است.

وی ضمن تقدیر از فرماندار دشتی در هدایت ادارات برای همراهی با این همایش معنوی اضافه کرد: خوشبختی از آن‌کسانی است که در زندگی هم‌شأن و توافق بیشتری باهم داشته باشند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: جشن پیوند آسمانی ویژه زوجین جوان برای ششمین سال است که برگزار می‌شود و متولی آن نیز حوزه علمیه خواهران است و در این برنامه ادارات فرهنگی در قالب ستاد شئون فرهنگی همکاری می‌کنند.

همه موظفند زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

امام‌جمعه خورموج نیز گفت: برگزاری ازدواج‌های آسمانی و آسان مورد تأکید مقام معظم رهبری است که در دشتی در حال احیاست و انتظار داریم ازدواج آسان در بین جوانان و خانواده‌ها نهادینه و فرهنگ شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: می‌شود با کمترین هزینه مراسم ازدواج را بسیار ساده برگزار کرد و همه موظفند زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.

در این آیین به 30 نفر از زوج‌های جوان که 14 سکه مهریه ازدواج آنها بود، هدایایی اهدا و از شهردار خورموج نیز توسط حوزه علمیه خواهران تقدیر و لوح سپاس به شهردار خورموج اهدا شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار