نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کانون مساجد بهترین کانال برای نهادینه کردن فرهنگ است، گفت: کیفیت کارهای فرهنگی مد نظر باشد.
کد خبر: ۹۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 17 September 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در نشست با مربیان دوره‌های معارف اظهار داشت: اساس زندگی انسان‌ها بر اساس فرهنگ است و فرهنگ در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد و آن چیزی که از آن به عنوان بی‌فرهنگی یاد می‌شود نیز نوعی فرهنگ است.

وی با بیان اینکه فرهنگ به سه بخش بی فرهنگی، فرهنگ خوب و فرهنگ بد تقسیم می‌شود، اضافه کرد: فرهنگ خوب به معنی زندگی سالم است که مسیر رستگاری و دستیابی به موفقیت را برای انسان هموار می‌کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دشمنان در پی القای فرهنگ بد و همچنین بی‌فرهنگی هستند، ادامه داد: امروزه فرهنگ از اهمیت بسیار زیادی در سطح جهان برخوردار است و دشمنان نیز در این زمینه برنامه‌های مختلفی دارند.

وی بیان کرد: جنگ فرهنگی امروزه به عنوان جنگ اصلی مطرح بوده و جنگ اقتصادی به عنوان فرعیات است و ما باید دفاع اقتصادی با فرهنگ خود داشته باشیم که همان اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بر لزوم تلاش برای بهبود وضعیت فرهنگی در جامعه تاکید کرد و افزود: در صورتی که برنامه‌های فرهنگی به خوبی اجرا شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما یک فرهنگ دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

نماينده ولی فقیه در استان بوشهر به نقش بسیار مهم کانون‌های مساجد برای ترویج فرهنگ خوب در جامعه اشاره کرد و افزود: پیوند حوزه های علمیه خواهران با کانون های فرهنگی هنری مساجد یک پیوند بسیار موفق است.

وی خواستار تلاش ویژه برای فعالیت بیشتر در عرصه کار علمی، فرهنگ و اخلاقی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری شد و ادامه داد: در کارهای فرهنگی باید بر روی کیفیت بیشتر تاکید شده و به کمیت تکیه نشود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار