نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی:
حجت السلام سید محمدمهدی پورفاطمی:وی از استاندار بوشهر خواست چنانچه پتروشیمی‌هایی که در استان بوشهر مستقر هستند و زیر بار اشتغال جوانان بوشهری نمی‌روند مدیرعاملان این شرکت را به شورای تأمین دعوت نمایند و آن‌ها را موظف به جذب 50 درصد نیروهای بومی کنند.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 10 October 2015
تابناک بوشهر: حجت السلام سید محمدمهدی پورفاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی با بیان اینکه اعتبارات روستاهای دشتی و تنگستان تقویت می‌شود، گفت: در سال جاری اعتبارات روستاهای شهرستان دشتی پنج برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دهیاران دو مشکل مهم روستاهای خود را مکتوب کنند تا ما ظرف دو هفته آینده آن‌ها را پیگیری کنیم تا قسمتی از مشکلات روستاها را با همکاری فرماندار، استاندار و بخشدار برطرف نماییم.

وی با بیان اینکه طرح جامع روستا در مجلس نهم به سرانجام خواهد رسید، افزود: طرح جامع روستا در مجلس شورای اسلامی مراحل پایانی کار خود را می‌گذراند.

پورفاطمی یادآور شد: بنا داشتند پست‌بانک را از روستاها خارج و آن را خصوصی کنند یکی از کسانی که دفاع کرد تا پست‌بانک خصوصی نشود خود بنده بودم و 16 سال است که ما داریم این کار را انجام می‌دهیم نظرم این است باید پست‌بانک را تقویت کنیم.

وی افزود: جهت اشتغال‌زایی با صندوق مهر رضا (کارآفرین امید) به توافق رسیدیم تا تمام صنایع‌دستی که در شهرستان‌های دشتی و تنگستان وجود دارد احیا کنیم.

پورفاطمی تأکید کرد: شرکت‌هایی که در حومه شهر خورموج و روستای عربی فعالیت می‌کنند وظیفه‌ دارند که حق آلایندگی را به مردم پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه قیمت هر عبا در دشتی 3 میلیون و 500 هزار تومان خریدوفروش می‌شود، اضافه کرد: عبا بافی که در دشتی سرآمد است نیاز به احداث تعاونی دارد ما نیز از تولید این صنایع‌دستی حمایت می‌کنیم.

پورفاطمی گفت: ما بنا داریم تعاونی عبا بافی در دشتی تشکیل دهیم و از جوانانی که علاقه‌مند به این صنایع هستند حمایت می‌کنیم و با توجه به کیفیت عبا شهرستان دشتی بازار مصرف آن در عراق، کویت، امارات و قطر است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کارخانه سیمان مند دشتی دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است با توجه به اینکه قسمتی از وام این کارخانه باقی‌مانده و در تلاش هستیم تا آن‌هم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه صادرات صنایع معدنی دشتی از لاور ساحلی به خارج از کشور آغاز شده است ادامه داد: گمرک لاور ساحلی در حال مناقصه است تاکنون مبلغ 600 میلیون تومان اعتبار تخصیص‌یافته است که در حال انتقال آن از شیلات به سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی از استاندار بوشهر خواست چنانچه پتروشیمی‌هایی که در استان بوشهر مستقر هستند و زیر بار اشتغال جوانان بوشهری نمی‌روند مدیرعاملان این شرکت را به شورای تأمین دعوت نمایند و آن‌ها را موظف به جذب 50 درصد نیروهای بومی کنند.

پورفاطمی خاطرنشان کرد: 400 هزار نفر در پارس شمالی مشغول به کار خواهند شد و با رفع تحریم‌ها و آغاز فعالیت پارس شمالی یقین داشته باشید که نیاز به کارگر بیرون از کشور خواهیم داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار