مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم از قبولی 100 نفر از دانش آموز این شهرستان در دانشگاه های دولتی روزانه کشور خبر داد
کد خبر: ۱۱۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 17 October 2015
تابناک بوشهر: سید علیرضا سجادی اظهار داشت : توجه به امر آموزش و ارتقاء کیفیت آموزشی از وظایف اصلی دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است.

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش جم گفت: اجرای سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و تمام تلاش خود را جهت عملیاتی نمودن این برنامه ها بکار خواهیم گرفت
 وی توانمند سازی و بهسازی نیروی انسانی را از عوامل موثر در ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی دانست و افزود: در سال تحصیلی گذشته در راستای توانمند سازی نیروی انسانی بیش از 32 کارگاه آموزشی با حضور مولفین و مدرسین کتب درسی، مشاورین و اساتید برجسته کشوری جهت معلمان، دانش آموزان و اولیاء آنان در سطح شهرستان برگزار کردیم.

 سجادی تصریح کرد: سال گذشته در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان چهارم متوسطه با کنکور، طی چند مرحله کارگاه مشاوره تخصصی کنکور پیرامون مباحث برنامه ریزی روش های مطالعه برای کنکور ، استفاده بهینه از وقت ، آزمون های مرحله ای برای دانش آموزان و اولیاء برگزار شد.

 مدیر آموزش و پرورش جم برگزاری بیش از 1000 ساعت کلاس کنکور در دو بخش مرکزی و ریز را از عوامل مهم در موفقیت دانش آموزان شهرستان در کنکور سراسری دانست.

 وی بیان داشت : با اقدامات موثری که در سال گذشته انجام شد رشد چشمگیری در قبولی دانش آموزان در دانشگاه های دولتی روزانه شاهد بودیم بطوریکه در سال تحصیلی 93/92 راه یافتگان به دانشگاه های دولتی روزانه 64 نفر (معادل 25 درصد دانش آموزان) بودند که این تعداد در سال 94/93 به 100 نفر(معادل 40 درصد دانش آموزان) افزایش یافته که رشدی معادل 15 درصد نشان می دهد.

 سجادی با اشاره به پیشرفت دانش آموزان شهرستان در کنکور فنی و حرفه ای اضافه کرد: 52 درصد از هنرجویان رشته الکترونیک هنرستان های شهرستان در سال گذشته موفق به قبولی در دانشکده های فنی و حرفه ای کشور شدند این در حالی است که در سال جاری 92 درصد از هنرجویان به دانشکده های دولتی راه پیدا کرده اند.

 مدیر آموزش و پرورش جم همچنین گفت: علاوه بر اینکه از نظر کمی پیشرفت چشمگیری در شهرستان حاصل شده است از نظر کیفی و رشته های مختلف پزشکی، مهندسی و رشته های علوم انسانی رشد قابل توجهی مشاهده می گردد.

 سجادی در پایان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری نیز برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است ابراز داشت: پیش بینی می گردد با اجرای طرح نخبه پروری، برگزاری کلاس های کنکور و استفاده از حضور مولفین کتب درسی در سال تحصیلی پیشرو شاهد موفقیت هایی به مراتب بیش از سال گذشته باشیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار