استاندار بوشهر می گوید: پرونده های قضایی و اقتصادی در استان بوشهر با توجه به جمعیت کم و مساحت کوچک آن، آمار بالایی دارد. استاندار بوشهر گفت: پرونده های قضایی و اقتصادی در استان بوشهر با توجه به جمعیت کم و مساحت کوچک آن، آمار بالایی دارد.
کد خبر: ۲۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 01 May 2015
تابناک بوشهر: مصطفی سالاری در آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: در جنوبی ترین نقطه این استان، پارس جنوبی واقع شده که در گذشته تنها دو شهر استان جزء محدوده فعالیت آن بود اما امروز این آمار به پنج شهر تبدیل شده و فعالیت غالب این شهرها در حوزه فعالیت های پارس جوبی است.
 
وی با اشاره به تبعات و پیامدهای مثبت و منفی حضور صنعت در یک نقطه تصریح کرد: در گذشته در یک محدوده مشخص، جمعیتی در حدود ۳۰ هزار نفر در عسلویه حضور داشتند اما امروز در همان مکان محدود، چندین برابر جمعیت حضور دارند که مراودات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جدیدی را به دنبال داشته است.
جمعیت سه برابری مردان نسبت به زنان در کنگان و عسلویه
استاندار بوشهر با بیان اینکه نمی توان اثرات زیست محیطی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از حضور صنعت در عسلویه را نادیده گرفت، به نسبت جمعیت سه به یک مرد و زن در شهرهای کنگان و عسلویه اشاره کرد و افزود: این تفاوت جمعیت در سال های آینده به شهرهای دیر، دشتی و تنگستان نیز سرایت خواهدکرد.
 
سالاری، وجود نیروگاه اتمی و ۹۳۷ کیلومتر مرز آبی در استان بوشهر را دلیل دیگری برای تمایز این استان با سایر استان ها خواند و تصریح کرد: وجود همه این موارد، به استان بوشهر موقعیت خاصی بخشیده است که کنترل و نظارت آن را سخت کرده و تصمیم گیری خاصی می طلبد.
 
وی با اشاره به خاص بودن شرایط شهرهای ساحلی و بندری گناوه و دیلم در استان بوشهر، نوع رفتار حاکمیت بر زندگی مردم را تاثیرگذار دانست و گفت: به فرض مثال، در زمانی که دریای گناوه رونق دارد آمار جرایم در آن، بسیار پایین است و در زمان رکود بازار و دریای گناوه، آمار جرم این شهر بندری افرایش دو برابری دارد.
 
این مسئول با درک سخت بودن کار دستگاه قضایی استان از آنان خواست پیوند و تعامل خود با مردم را برای تامین آسایش و آرامش آنان حفظ کنند ضمن اینکه حرمت شان قاضی نیز نگاه اشته شود.
 
سالاری با بیان اینکه با حساسیت کار مجموعه قضا آشنا هستیم، به افزایش پدیده زمین خواری  و لزوم برخورد قاطع با آن اشاره کرد.
 
جهش ۲۰برابری جمعیت عسلویه و کار سخت دستگاه قضا
 
وی جهش ۲۰برابری جمعیت عسلویه در سال های اخیر را در سطح کشور بی سابقه ارزیابی کرد و عنوان داشت: دستگاه قضایی برای برقراری امنیت در این شهرستان باید با درایت عمل کند تا شاهد وقوع حوادث و مشکلات در این منطقه نباشیم.
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر به رغم کوچک بودن و جمعیت کم، استان پیچیده ای است که آمار پرونده های قضایی آن، با مساحت و جمعیتش متناسب نیست و این امر کار قضاوت را سخت کرده است.
 
مصطفی سالاری ادامه داد: قضاوت باید به نحوی باشد که حق افراد به طور خاص و عام، ضایع نشود ضمن اینکه در کوتاه ترین زمان، عدالت برای مردم جاری شده و تکلیف آنان، تعیین کنند.
 وی  با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید بر حفظ منافع مردم حساسیت بیش از پیش دارد، ابراز داشت: تعداد پرونده های اقتصادی در استان بوشهر بالا است که ناشی از گردش مالی پروژه های متعدد استان و موقعیت جغرافیایی، تجاری و بندری آن است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: برای کنترل این موارد به سرعت و دقت عمل دستگاه های اجرایی و تهیه مدارک و استدلال ها و برخورد همراه با صلابت دستگاه قضایی نیاز است تا روز به روز اجرای عدالت در این استان افزایش یابد.
مصطفی سالاری با تقدیر از زحمات چندین ساله حیدر بحرانی گفت: مردم داری، پیگیری و سختکوشی وی در یاد و خاطره مردم و مسئولان استان باقی می ماند. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار