امام جمعه آبدان گفت: کسی با امام و رهبری است که مرز بین خود و فتنه گران را مشخص کند.
کد خبر: ۴۳۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 03 June 2017
حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: قرآن در ماه رمضان نازل شده و خداوند برای رفع نیاز همه انسان ها آن را به ما داده است.

وی با تسلیت به مناسبت ۱۴ خرداد مصادف با رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بیان کرد: ما باید خط امام را گم نکنیم. اصول امام را نباید از خاطر برد. در سال ۹۴ رهبر عزیز چند مورد از اصول امام را بیان کردند و فرمودند عده‌ای ادعا می‌کنند که همراه امام هستند اما در عمل چنین نیستند.

امام جمعه آبدان افزود: اولین مورد اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی است که امام بین این دو تفکیک قایل شدند. اسلام سکولار یعنی کسانی که اسلام را فقط عبادت داخل منزل می‌داند، با ظلم و گناه می‌سازد و دیگری اسلام متحجرین که داعش آن را تبلیغ می‌کند. هر دو نسبت به مستکبرین بی‌تفاوت است و با آنها می‌سازد و آمریکا از آنها طرفداری می‌کند.

وی ادامه داد: دوم اعتماد به وعده های الهی و بی اعتمادی به دشمنان است. امام با تمام وجود به آن اعتقاد داشت و به همین دلیل با تمام وجود وعده‌های نصرت خدا در قرآن را برای مومنین باور داشت. در عین حال نسبت به مستکبرین بی‌اعتماد بود. در مواردی دشمن به آنها پیشنهاد می‌داد اما امام به آنها اعتماد نمی‌کرد، برخی مسئولین اعتماد و نتیجه آن ضررهای جبران ناپذیر به جامعه است.

حمیدی‌نژاد، اعتماد به نیروی مردم را دیگر ویژگی امام دانست و بیان کرد: به فرموده امام، برای حل همه مشکلات باید مردم باشند. مردم ولی نعمت ما هستند، این اعتماد به مردم مورد توصیه امام عزیز امروز هم هست. می‌فرماید امروز هم وقتی مشکلات حل می‌شود که دولتمردان به مردم اعتماد کنند.

وی افزود: اصل دیگر طرفداری از محرومان است، باید با تمام وجود از محرومان حمایت کرد. امام به شدت مسئولین را از اشرافی‌گری بر حذر می‌داشتند. توصیه امروز امام هم همین است که همه مسئولان باید طوری زندگی کنند که محرومان را درک کنند. اگر ثروتی باشد اما عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد مورد تایید امام نیست.

حمیدی نژاد با بیان اینکه اصل مهم دیگر استقلال کشور و رد سلطه است، تصریح کرد: متاسفانه برخی برای اینکه استقلال  کشور را نفی کنند آن را به معنای انزوا تعریف می‌کنند، در حالی که اینگونه نیست. استقلال یعنی حفظ چارچوب دین، نباید سلطه دشمن را پذیرفت. ما می‌گوییم آموزش و پرورش ما باید طبق قرآن باشد. می‌خواهند سند ۲۰۳۰ را به ما قالب کنند، چرا ما غافل باشیم. ما می خواهیم فرزندان ما دینی بزرگ شوند. کجای این انزواست؟ مگر غربی‌ها با پا فشاری بر اصول خود منزوی می‌شوند؟ چرا آنها از اصول خود نمی گذرند؟

وی ادامه داد: امام منصوب از طرف خداست. مجلس خبرگان فقط امام را کشف می کنند،‌ با توجه به ویژگی هایی که امام زمان تعیین کرده است امام را کشف کند. هیچ فقیه برای امام زمان نائب تعیین نمی‌کنند. امروز می گویند سید علی خامنه ای نائب امام زمان است و اگر امام زمان او را قبول نداشته باشد حتما او را کنار می زند. پس ما باید او را به عنوان امام بپذیریم. دشمن پس از امام خمینی القا کرد که پس از ایشان امام وجود ندارد و هر کسی باشد رهبر است. امام از طرف خدا منصوب است، حرف او حرف خداست و هیچ کسی نمی تواند با او مخالفت کرد. اما اگر رهبر باشد هر کسی بخواهد می‌تواند با او مخالفت کند.

امام جمعه آبدان افزود: مرحوم سید احمد خمینی گفتند که هر کس بگوید اطاعت از امام غیر از اطاعت از آیت الله خامنه‌ای است در خط آمریکا است. برخی تفکیک قائل می‌شوند بین اطاعت امام خمینی و امام خامنه‌ای، اینها در خط آمریکا هستند و باید این افراد را بشناسیم.

وی بیان کرد: برخی می گویند همراه امام و رهبر هستیم اما مردم باور نمی کنند. زیرا امام ملاکی دست مردم دادند، رمضان سال گذشته در دیدار با دانشجویان فرمودند:‌ یکی از چیزی‌هایی که مهم است این است که رسم شده که از نظام و امام و انقلاب دم بزنند ولی با کسی که بگوید انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است، همراه باشند. برای بنده اصول‌گرا و اصلاح طلب مهم نیست اما روی مسئله فتنه حساس هستم، آیا شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» داده شد یا نه. آن روز هم باید تبری می کردند اما نکردند، امروز هم برخی حمایت می کنند.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: کسانی که می‌گویند انقلاب و امام،‌ آیا با فتنه‌گران هستند؟ آیا از فتنه‌گران تبری می‌جوید؟ یا حاضر است مرگ بر فتنه‌گران بگوید. ما هر روز باید موضع خود را درباره فتنه مشخص کنیم. این یک ملاک است. برخی با تصویر یک فتنه‌گر خود را معرفی می‌کنند و از طرفی می‌گوید با امام هستیم، مردم می‌بینند که این دو با هم نمی‌سازد. کسی با امام و رهبری است که مرز بین خود و فتنه گران را مشخص کند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند رهبری را دوست داریم، اگر کسی ولایت را دوست نداشته باشد منافق است. در زمان پیامبر وقتی می‌خواستند منافقین را بشناسند ملاک دوستی علی بود. دوست داشتن رهبری کفایت نمی کند ، اگر نیابت او را بپذیریم ایما ن ما کامل می‌شود.

امام جمعه آبدان گفت: در سال ۴۲ به حمایت از اسلام و امام مردم وارد میدان شدند. بر اساس برخی آمارها ۱۵ هزار نفر شهید شدند و پس از ۱۵ سال یعنی در سال ۵۷ انقلاب مردم ایران به ثمر نشست و این نشان دهنده عظمت ۱۵ خرداد است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار