حسینی تاکید کرد:
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی بر لزوم فعال‌سازی و افزایش مراکز مشاوره‌ای مهارت‌های زندگی در دشتی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 31 August 2015
 محمد حسینی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی و امور بانوان شهرستان دشتی بر ضرورت ارتقای توسعه و شاخص های فرهنگی در راستای تقویت باورهای دینی بمنظور مقابله جدی با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: دشمنان با اعمال جنگ نرم بر نسل جوان نسبت به تضعیف بنیان خانواده، آموزه های دینی و ارزش های اسلامی را با  تجهیزات سخت افزار و نرم افزار و ترویج روحیه تجملات و آرزوهای بلندمدت، رفاه‌طلبی، زیاده‌خواهی، بی‌هویتی تولید آسیب کرده‌اند.

وی افزود: متولیان دستگاه‌های فرهنگی با برنامه‌ریزی منجسم برای سرمایه‌های اجتماعی که نیازمند همت و پشتیبانی دارد اقدام کنند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

حسینی بیان کرد: جامعه موفق جامعه‌ای است که در  عرصه اجتماعی، قدرت پیشگیری از آسیب‌ها، درمان، ارتقای سطح سرمایه‌های اجتماعی را داشته که نیاز است صاحب نظران عرصه اجتماعی، اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان، نخبگان و فرهیختگان در کارگروه‌های فرهنگی، اجتماعی دعوت و نظرات و راهکارهای آنان عملیاتی شود.

وی همچنین بر اهتمام جدی به کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی بر یک اصل مهم در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به ارتقای ارزش‌های اسلامی، آموزش مستمر برای تمام اقشار، شناسایی نقاط ضعف و قوت و جغرافیای آسیب‌پذیری شهرستان در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم عنوان کرد و یادآور شد: بستر و زمینه ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان برای کاهش آسیب مورد توجه ویژه  قرار گیرد.

وی بیان کرد: اولویت آسیب‌های شهرستان شناسایی و سپس اقدامات و راهکارهای عملیاتی باتوجه به ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌ها و استفاده از شیوه‌های علمی و عملی در راستای نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شود.

حسینی فعال‌سازی و افزایش مراکز مشاوره‌ای مهارت‌های زندگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرایی طرح‌های پایش علمی در زمینه وقوع جرائم براساس فراوانی و استفاده از اساتید مجرب و صاحب نظر مورد تأکید قرار داد.

حسینی با بیان اینکه دستگاه‌های عضو کارگروه استراتژی‌های مورد نظر عملیاتی و مستندات مربوطه به فرمانداری ارسال کنند، یادآور شد: مشارکت دستگاه‌ها در برگزاری همایش‌ها، آگاهی‌بخشی خانواده‌ها با اعمال برنامه‌های الزام مهارت خانواده و  امر مشاوره آسیب‌شناسی توسط اساتید دانشگاه‌ها و ضرورت همکاری بین بخشی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: باید از تجربیات موفق دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها براساس ضریب آماری در راستای کاهش آسیب‌ها اقدام شود و  استفاده از فضای مجازی، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی مضرات و مزایای فضای اطلاع رسانی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار